0575-490477 info@houseoftweeds.nl

Onze iconische merken

 

Hier leest u de inspirerende verhalen van onze iconische merken. Hoe zijn ze ontstaan? Waar komt het vandaan? Hoe wordt het gemaakt? Dit zijn de verhalen van onze iconische merken.

 

Niet de grootste, wel de beste. Dat is wat Fritz Hiltl wilde worden. De Hiltl pantalons zitten als gegoten. Hierdoor zijn ze comfortabel om te dragen en zien ze er prachtig uit. Ze passen in het plaatje van de (casual-sportieve) zakenman die goed voor de dag wil komen en toch praktische en comfortabele kleding wil dragen.

Bij REPEAT draait alles om mode die de huid verwent. De nadruk ligt op tijdloze pasvormen en materialen en daarnaast op productiemethodes die aan de allerhoogste eisen voldoen. REPEAT cashmere verwierf in 1995 bekendheid als een van de eerste merken die mode van 100% cashmere tegen een betaalbare prijs aanbod.

Het Schotse William Lockie is één van de oudste familiebedrijven van Schotland. Het in 1874 opgerichte merk heeft een geschiedenis evenzo rijk als traditioneel. William Lockie ademt ambachtelijkheid en vakmanschap. Dat is niet in de laatste plaats te danken aan de ervaren medewerkers uit lokale families die al generaties werkzaam zijn bij het merk.

Het modemerk van Laack is opgericht in 1881 door “Heinrich van Laack”. Hij concentreerde zich op het ontwikkelen van mooie doeken en mooie overhemden voor heren, gemaakt van de beste kwaliteit katoen. van Laack is een heren overhemden merk bij uitstek en sinds die eerste dag is het een hoogstaand merk overal ter wereld. 

Merken met een rijke historie en een mooi verhaal. Daar raken wij niet over uitgepraat, noch op uitgekeken. Het Franse Saint James is er zo één. Het ontstond in 1889 in het kleine Bretonse dorpje met dezelfde naam. Het iconische merk met haar maritieme handtekening vindt in de klassieke gestreepte wollen zeemanstrui haar identiteit.